April: Maand van de Filosofie

Gepubliceerd op: 4 april 2023 10:49

In het kader van de Maand van de Filosofie organiseren Bibliotheek Borne en Filosofiecafé Twente samen een lezing door Prof. Dr. Thomassen.

‘Alles van waarde is weerloos’, dichtte Lucebert. Maar zonder waarde zou niets de moeite waard zijn. De Maand van de Filosofie 2023 vraagt zich af hoe het weerloze en waardevolle zich kan weren tegen de harde cijfers van verdienste, prestige en succes. En vooral hoe waarde weer zijn waarde krijgt.

”Een stem geven aan dat wat geen stem heeft zoals bijvoorbeeld de natuur, dieren, kwetsbare mensen”, zo interpreteerde Kees Feenstra van Filosofiecafé Twente dit thema.Prof. Dr. Jacques Thomassen komt op 13 april naar Kulturhus Borne en geeft een boeiende lezing over de kwetsbaarheid van de democratie.

donderdag 13 april 2023
19:30 uur – 21:30 uur