Borne Doet Poëzie dichtwedstrijd

Gepubliceerd op: 25 september 2023 16:23

Doe mee met het schrijven van een gedicht of rap over het thema BLAUW!

In het kader van BORNS BLAUW organiseert Borne Doet Poëzie een dichtwedstrijd over het thema BLAUW. Uit de inzendingen wordt een aantal gedichten geselecteerd die voorgedragen mogen worden op de Bornse Poëzieavond van donderdag 30 november 2023.
Doe je ook mee?

Voorwaarden dichtwedstrijd

• Inzenden kan tot 30 oktober 2023 naar  bornedoetpoezie@gmail.com.• Het thema is ‘BLAUW’ en deelname is gratis.
  • Je gedicht bestaat maximaal uit 28 regels inclusief witregels, exclusief titel, lettertype Calibri light 11.
  • Bij voldoende aanmeldingen is er een poëzieworkshop van De Talentuin in het Kulturhus Borne op dinsdag 10 oktober van 19.30 – 21.00 uur. Je kunt je hiervoor inschrijven via info@detalentuin.nl. Deze workshop is gratis, een vrije gift voor ‘Borne doet Poëzie’ is welkom.
  • Uit de inzendingen wordt een aantal gedichten geselecteerd die voorgedragen (mogen) worden op de Bornse Poëzieavond van donderdag 30 november 2023.
  • Als extra prijs worden er twee gedichten uitgekozen door de jury. Eén wordt op muziek gezet door Frank Droste, van de ander wordt een ‘plintposter’ gemaakt door beeldend kunstenaar Mirian Jacobs.
  • De jury bestaat uit Monique Wilmer-Leegwater (dichter), Miriam Janssen (De Talentuin), Mirian Jacobs (Beeldend kunstenaar).

Over Borns Blauw

Het Borns Textielcollectief heeft na het project 'De Rode Draad' in 2020-2022, wat onderdeel was van het Twents Textiel Festival, een nieuw cultureel programma gevormd voor 9 september t/m 30 november 2023. Een textiel biënnale! Het doel is om Borne op de kaart te zetten als culturele gemeente met een grote diversiteit aan culturele instellingen en activiteiten. Thema dit jaar? Borns Blauw!

Lees er alles over op Visit Borne.