Kom ook naar het Kinderboekenweekfeest!

Gepubliceerd op: 12 september 2024 11:20

Het is weer tijd voor een Kinderboekenweekfeest! Kom op woensdag 9 oktober naar de Bibliotheek tijdens de Kinderboekenweek.

We hebben weer gave activiteiten, zoals een judo workshop, een Tetem activiteit en uiteraard is ook de Muziekschool weer aanwezig! Verder neemt de reptielenvrouw allerlei eigenwijze beestjes mee en versier je jouw eigen cupcake. Of knutsel onder begeleiding van de medewerkers van het Museum Bussemakershuis! Het belooft een leuke middag te worden!

Vrije inloop van 14:30 uur tot 17:00 uur.

Loet is Lekker Eigenwijs
Speciaal voor het thema van de Kinderboekenweek heeft Ruth Bakker de voorstelling 'Loet is Lekker Eigenwijs' gemaakt. Op woensdag 23 oktober speelt ze deze eigenwijze voorstelling in het Kulturhus!

Loet vindt het leuk om alles samen te doen met haar lieve hond Mango. Maar haar juf ziet dat niet zitten: ‘School is niet voor honden, hier moet je rekenen en lezen.’ ‘Maar dat kan Mango ook!’, roept Loet resoluut. ‘Niet zo eigenwijs Loet’, zegt juf, ‘dieren kunnen dat niet’. Maar dan bedenkt Loet een plan. Samen met alle kinderen probeert ze slimme en grappige manieren uit om toch alles samen te doen met haar hond Mango. Zou dat wel goed gaan?

Koop direct jouw tickets voor deze voorstelling!

Over de Kinderboekenweek
Het thema van de 70ste Kinderboekenweek is: ‘Lekker eigenwijs!’. Kinderboeken zitten namelijk vol met sterke personages die laten zien hoe leuk het eigenlijk is om lekker te doen wat je zelf wilt. Duik dit jaar in boeken vol eigenwijze figuren die het op hun eigen manier doen, van Mees Kees tot Matilda en van de NEEhoorn tot de dappere ridster. Ga mee naar werelden waar drie maar drie zes is, waar je bedtijd niet bestaat en waar je de hele dag snoep kunt eten. Vier het dwars zijn! Deze Kinderboekenweek lezen we boeken over personages die een tikkeltje tegendraads en eigenwijs zijn.