Raad en Daad in september

Gepubliceerd op: 29 augustus 2023 10:55

Wekelijks zijn er diverse gratis inloopspreekuren bij Kulturhus Borne, waar iedereen van harte welkom is.

Computerspreekuur | Dinsdag 21 september 13:30 uur – 15:30 uur | Maandag 4 september 10:00 – 12:00 uur

Computers, internet… Hoe meer je, je er in verdiept, hoe meer vragen er komen. Met al deze vragen kun je bij Kulturhus Borne terecht tijdens het gratis computerspreekuur. Er is een deskundige medewerker aanwezig die je verder helpt.

Energieloket | Elke maandagochtend 10:00 – 12:00 uur

Wil je meer informatie over energiebesparing of het verduurzamen van je woning? Dan kun je op maandagochtend terecht bij het Energieloket Borne in het Kulturhus achterin de bibliotheek aan de Raad & Daad tafel. Energiecoach Bart en zijn collega’s staan klaar om je te helpen met het besparen van energie en energiekosten of geven je advies om je woning te verduurzamen.

Hulpkaart | Elke maandagmiddag 13:00 – 14:30 uur

De Hulpkaart is er voor alle inwoners van Borne! Heb jij een hulpkaart nodig en wil je hulp bij het invullen of eerst nog wat meer informatie ontvangen? Kom dan naar het Inloopspreekuur Hulpkaart in het Kulturhus, ze zitten voor je klaar achter de Bla Bla Balie links achter in de bibliotheek.

Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) |  Elke donderdag 10.00 uur – 12.00 uur

Dingen regelen met de overheid: het gebeurt steeds vaker op de computer via internet. Kun je hulp gebruiken bij bijvoorbeeld het aanvragen van een DigiD, rijbewijs verlengen of AOW aanvragen dan kun je met al je vragen terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek. Hier luisteren ze naar jouw vraag en denken met je mee.

Internationale Koffie Ochtend (IKO) | Elke 2e en 4e vrijdagochtend van de maand 10.00 - 11.30 uur

Tijdens de Internationale Koffie Ochtend komen mannen en vrouwen uit alle windstreken bijeen om samen koffie of thee te drinken en het nieuws van de week te bespreken. Regelmatig worden er ook lezingen gegeven of uitjes georganiseerd.

Juridisch Spreekuur | Maandag 4 september 16:00 – 20:00 uur

Tijdens het Juridisch Spreekuur, verzorgd door advocatenkantoor Rechtdoor, kun je terecht met al je vragen over het consumentenrecht, arbeidsrecht, huurrecht, burenrecht en verbintenissenrecht. Het spreekuur is voor iedereen toegankelijk; zowel particulieren als ondernemers. Mocht je gebruik willen maken van het spreekuur dan is het van belang dat je alle relevante stukken (bijv. facturen, overeenkomsten, correspondentie) meeneemt.

Reizen met het OV | Donderdag 21 september 14:00 – 15:30 uur

Reizen met het openbaar vervoer is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Om langer zelfstandig te kunnen reizen, bieden OV-ambassadeurs, vrijwilligers die 55+ zijn, de mogelijkheid om vragen over het openbaar vervoer te stellen.

Spontane Ontmoetingen | Elke woensdag 10:00 – 12:00 uur

De vrijwilligers van het Bornse burgerinitiatief Zelfregieteam Borne organiseren wekelijks ‘Spontane ontmoetingen’ in de bibliotheek in het Kulturhus. Dit zijn ontmoetingsmomenten voor mensen van alle leeftijden, soorten en maten, die behoefte hebben aan een praatje.

Taalcafé Borne | Elke woensdag 09:30 – 11:00 uur

Ken je of ben je iemand die graag de Nederlandse taal beter wil leren? In het Taalcafé kunnen mensen op gezellige en ontspannen manier oefenen met de Nederlandse taal. Elke maand is er een nieuw thema zoals wonen, gezondheid, werken.

Testamentadvies | Woensdag 27 september 09:30 – 12:00 uur

Tijdens het Testamentadvies spreekuur kun je advies inwinnen over testamenten, levenstestamenten en de afhandeling van nalatenschappen.  Testamentvisie vindt het belangrijk dat de materie rondom testamenten voor iedereen makkelijk bereikbaar is en daarom organiseren zij dit gratis en laagdrempelige inloopspreekuur.