Wie wordt de voorleeskampioen van de gemeente Borne in 2024?!

Gepubliceerd op: 6 februari 2024 11:15

Bibliotheek Borne organiseert op woensdagmiddag 7 februari in de theaterzaal van het Kulturhus de lokale ronde van de Nationale Voorleeswedstrijd. Van 15.00 uur tot 17.00 uur strijden acht leerlingen om de titel “Voorleeskampioen van de gemeente Borne 2024”.

In actie komen Isa Frowijn (De Optimist), Feline Tip (De Wheele), Merlin de Leeuw (Floraschool), Saar Bolscher (’t Oldhof), Liya Nijhuis (Beekpark), Sara Kamphuis (St.Stephanus), Fiene Dashorst (St. Aegidius), Jula Vaandering (De Vonder).

Alle voorleeskampioenen zijn afkomstig uit groep 8 en zij lezen een fragment voor uit een zelf gekozen boek.

De voorrondes zijn al eerder op de scholen gehouden, en iedere school heeft toen zijn/haar schoolkampioen gekozen. Nu mogen de schoolwinnaars het tegen elkaar opnemen om voorleeskampioen van de gemeente Borne te worden. De meeste kinderen vinden het leuk én spannend om mee te mogen doen. Om hen aan te moedigen mag iedere voorlezer supporters meebrengen: (groot)ouders, broertjes/zusjes, vrienden/vriendinnen (klasgenoten).

De deelnemers worden beoordeeld door een deskundige jury bestaande uit Hans van Rheenen (Borne Boeit), Mathilde Zoetebier (bibliotheek) en Thijs van der Waaij (hij won vorig jaar de voorleeswedstrijd!) en de presentatie is in handen van Ina van der Beek (bibliotheek, coördinator Jeugd & Onderwijs). Tijdens het programma zorgen de leerlingen van de muziekschool voor een muzikaal intermezzo.

Wie de winnaar is? Dat zullen we woensdagmiddag 7 februari rond de klok van 17.00 uur weten. Spannend wordt het in ieder geval! De winnaar gaat door naar de volgende ronde; de regionale finale. Deze zal plaatsvinden op zaterdag 17 februari in Wierden.