Resultaat 31 - 40 (van 55)

• Openingstijden tijdens de feestdagen Bekijk details

30 november 2023

De feestdagen komen eraan! Tijd om met een goed boek op de bank te kruipen. Zorg dat je op tijd je boeken binnen hebt, want we hanteren tijdens deze decemberdagen speciale openingstijden.

• Sinterklaasactiviteiten Bekijk details

20 november 2023

Sinterklaas is weer in het land! Uiteraard is er bij de bieb van alles te doen in deze Sinterklaasperiode. We hebben de goedheiligman bereid gevonden vragen te beantwoorden en het voorleesfeest staat in het teken van de Sint!

• Borne doet Poëzie Bekijk details

17 november 2023

Donderdag 30 november staat in het teken van Poëzie. Met stadsdichter van Hengelo Wouter Munsterman en muziek van Frank Droste belooft deze editie van Borne doet Poëzie een hele fijne avond te worden! Daarnaast is deze avond ook de uitslag van de Borns Blauw Dichtwedstrijd.

• Leestip: De Camino wint NS Publieksprijs Bekijk details

9 november 2023

De Camino van Anya Niewierra heeft de NS Publieksprijs 2023 gewonnen en mag zich het 'Boek van het Jaar' noemen! Een betere leestip kun je niet krijgen, want maar liefst 34% van de 106.914 stemmen ging naar dit boek!

• Leeskring Govaert zoekt nieuwe leden Bekijk details

7 november 2023

Houd je van lezen en praat je graag met anderen over boeken? Of wil je wel eens andere boeken lezen, maar weet je niet welke of komt het er vaak niet van? Dan is een leesclub iets voor jou!

• Kookboekenweek Bekijk details

1 november 2023

In de Kookboekenweek kun je van maandag 6 tot en met vrijdag 10 november tussen 12.00-13.00 uur gezellig een kom soep komen eten bij Kulturhus Borne.

• Heel Nederland Leest! Bekijk details

31 oktober 2023

In november staat Nederland in het teken van lezen en verbinden. Onder de vlag van Heel Nederland Leest nodigen wij jou uit om samen met ons een bijzonder avontuur aan te gaan. Dit jaar draait alles om het thema ‘Samen een goed boek lezen’. Wij lezen Sonny Boy, jij ook?

• Open leesclub over Sonny Boy Bekijk details

24 oktober 2023

In november is het Heel Nederland Leest. Onder het motto ‘Eén boek, duizend gesprekken – een goed boek brengt gesprekken op gang en verbindt lezers met elkaar’, geven bibliotheken dit jaar ‘Sonny Boy’ van Annejet van der Zijl cadeau. Leescluborganisatie Senia viert dit feest graag mee houdt op vrijdag 1 december een open leesclub in Bibliotheek Borne.

• Start Muziekluisterclub in Borne Bekijk details

24 oktober 2023

Johann Sebastian Bach, Erik Satie, Louis Andriessen… Luister je graag muziek? En wil je meer te weten komen over componisten, genres en de muziekgeschiedenis? Sluit je aan bij een muziekluisterclub. Want met anderen naar muziek luisteren is leerzaam en verrijkend. Maak kennis met de luisterclubs van Senia op 9 november in Bibliotheek Borne.

• Familievoorstelling tijdens Kinderboekenweek Bekijk details

5 oktober 2023

Bij Kulturhus Borne kun je op zaterdag 14 oktober naar familievoorstelling '1 onder 2 kappen'. En de bibliotheek trakteert op een tweede kaartje gratis!

Paginanavigatie